Zakaj je hitra dieta lahko nevarna?

Hitra dieta

Strokovnjaki nas prek različnih medijev pogosto svarijo pred številnimi modnimi in hitrimi dietami, ki praviloma niso strokovno vodene. Nekatere med njimi so zelo nevarne in škodljive za naše zdravje. Problematične so predvsem diete z zelo malo kalorijami, ki nam obljubljajo hitro hujšanje.

Predstavili vam bomo, zakaj so hitre diete lahko nevarne in na kaj vse lahko vplivajo. Posameznik, ki se loti take diete, ne izgubi samo mišične mase in vode ter zelo malo maščobnega tkiva, ampak se lahko spopada še z drugimi, bolj resnimi težavami.

Nevarne posledice hitrih diet

Zapisali smo, da posameznik s hitro dieto pogosto izgubi predvsem mišično maso in vodo, zelo malo pa maščobnega tkiva. To pa še zdaleč ni vse, kar nam lahko slabega prinese hitra dieta.

Poleg tega hitre diete najpogosteje ne prinašajo trajnega uspeha. Njihov jedilnik še zdaleč ni pestro sestavljen in ne vsebujejo dovolj potrebnih esencialnih hranilnih snovi za telo. To pogosto pripelje do bolezni, kot je na primer slabokrvnost. Poleg tega vas njihova pot lahko pripelje celo do psihičnih sprememb, motenj krvnega obtoka in srčnega utripa. Pri tem ni izključen niti t. i. jo-jo efekt, ki v praksi pomeni, da telesna teža po koncu dietnega prehranjevanja lahko celo naraste nad prvotno vrednost.

Hitra dieta lahko pripelje tudi do prehranskih motenj. Priporočamo vam, da se dietam z zelo malo kalorijami izogibate že na daleč, saj lahko negativno vplivajo na presnovo.

Vsako hitro in nestrokovno vodeno hujšanje lahko zelo obremenjuje vaše telo, ga izčrpa ter osiromaši zaloge vitaminov, mineralov ter ostalih snovi, ki so za telo še kako pomembni. Ne posegajte po kapsulah, tabletah, čajih, praških in napitkih, ki vam obljubljajo hitro hujšanje. Vsa našteta sredstva so namreč lahko zdravju škodljiva, neučinkovita in zavajujoča.

Hujšajte počasi in vztrajno

Hujšati morate počasi. To pomeni, da dnevni energijski vnos zmanjšate za največ 500 kalorij na dan. Sestavo hrane spremenite po priporočilih strokovnjakov za zdravo prehrano. Pri tem povečajte še fizično aktivnost. Pri hujšanju vedno upoštevajte osnovna pravila, ki vam jih podajo strokovnjaki.

Naj vaša izbrana dieta vsebuje okoli 1.200 kalorij na dan, dovolj vitaminov in mineralov ter drugih esencialnih snovi, dovolj zelenjave in sadja, polnozrnate izdelke iz žit ter dovolj vode. Odvečne kilograme izgubljajte počasi. V enem tednu lahko izgubite največ 1 kilogram telesne teže.

Poskrbite še za pravo razmerje med maščobami, ogljikovimi hidrati in beljakovinami. Naj bo razmerje takšno, kot je v mešani, zdravi in uravnoteženi prehrani.

Deli vsebino in pomagaj shujšati tudi svojim prijateljem ...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja