Z beljakovinsko dieto do manj kilogramov

Med različnimi dietami, ki obljubljajo učinkovito izgubo odvečnih kilogramov, je precej takšnih, ki so po mnenju nutricionistov in zdravstvene stroke precej nezdrave. Marsikatera izmed njih namreč ne poskrbi za primeren vnos kalorij, še huje pa je, da je hrana pri večini teh diet enolična, kar pomeni, da ne dobimo dovolj življenjsko pomembnih hranil – in to ne vodi zgolj v manj kilogramov, temveč žal tudi v podhranjenost, zaradi katere telo ne more opravljati svojih najpomembnejših funkcij.

Med dietami, ki so zadnje čase precej priljubljene, je tudi beljakovinska dieta. Tudi ta ima svoje prednosti in slabosti, primerna pa je le, če smo pri njej zmerni.

Beljakovinska dieta predvideva uživanje beljakovin oziroma proteinov, izogibali pa naj bi se ogljikovim hidratom. Prehrano naj bi sestavljalo meso, perutnina, ribe, stročnice, jajca ter različni oreščki in semena. Izogibati se je potrebno vsem ogljikovim hidratom. Najbolj stroga beljakovinska dieta je tako imenovana ketonska dieta, kjer je vnos ogljikovih hidratov skorajda ničeln.

Ketonska dieta

Ko se ogljikovim hidratom povsem odpovemo, je govora o ketonski dieti.

Zakaj je beljakovinska dieta dobra? Beljakovine oziroma aminokisline so nujne za gradnjo celic in skrbijo za nastajanje hormonov in mišic. Predvsem športniki, ki so vajeni po naporni vadbi uživati beljakovinske jedi ali beljakovinske napitke, vedo, da brez beljakovin ni mogoča obnova mišic. In pri beljakovinski dieti je za te dobro poskrbljeno, kilogrami pa gredo navzdol kljub temu, saj se zaradi pomanjkanja ogljikovih hidratov učinkovito porablja energija, shranjena v telesnih maščobah. Poskrbljeno je tudi za vitamine in minerale, saj zahteva beljakovinska dieta uživanje stročnic in oreščkov, ki so z njimi zelo bogati.

Slabost diete je lahko pretirano zanemarjanje ogljikovih hidratov. Že res, da telo zaradi njihovega pomanjkanja porablja maščobo, a vendarle je treba skrbeti za minimalen vnos »dobrih« hidratov, torej na primer s sadjem ali polnozrnatimi žitaricami, saj telo maščobe ne more dovolj hitro pretvarjati nazaj v energijo – in tako se počutimo utrujeni in brez energije, pa tudi krvni sladkor nam lahko hitro pade pod zdravo mejo.

Deli vsebino in pomagaj shujšati tudi svojim prijateljem ...
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja