5 resnic o hujšanju

Kako lahko kar najbolj učinkovito shujšamo, pri tem pa svojemu zdravju ne naredimo škode? Priporočajo se najrazličnejši dietni jedilniki, najrazličnejše telesne vadbe, veliko pa je tudi napačnih prepričanj, katerim se velja izogniti. Poglejmo si nekaj najbolj pogostih in jih zamenjajmo z resnicami, ki vam bodo dejansko pomagale izgubiti kilograme.

1. Prigrizki niso slabi!

So tudi vas učili, da ni dobro jesti med glavnimi obroki, saj si boste tako uničili apetit oziroma hitro pojedli preveč? Ne drži. Vsak dan naj bi zaužili pet obrokov, tu in tam pa še kakšen dodaten majhen prigrizek, ki nas nekoliko poteši – le preveč obilen oziroma preveč kaloričen naj ne bo. Ko se vam oglasi želodec, ga ne pustite lačnega do glavnega obroka, saj se boste takrat sicer preveč najedli. Bolje je lakoto zadovoljiti in potešiti, pa ne boste imeli pri glavnem obroku tako velikih oči. Razlog, da so prigrizki na slabem glasu, izvira predvsem iz tega, da običajno posežemo po hrani, ki je najbolj enostavno pri roki, to pa so sladkarije in nezdravi slani prigrizki, ki ne vsebujejo mikrohranil in imajo precej veliko energijsko vrednost.

2. Pozabite na hitro prehrano!

Pravzaprav to sploh ni nujno. Resnica je, da imate tudi na področju hitre prehrane na voljo zdrave odločitve in te ne bodo vplivale na nabiranje kilogramov. Tudi, če si kdaj privoščite hamburger! Nenazadnje: hamburger je kruh z mesom in solato, kajne? Res je, a treba je vedeti, da je kruh v restavracijah s hitro prehrano sladek in ima tudi dodatke za ohranjanje svežine, še bolj problematične pa so omake v hamburgerjih.

Hamburger

Pravilno pripravljen hamburger vam ne bo povzročal dodatnih kilogramov.

Raje torej pojejte pleskavico v navadnem kruhu in brez omake ali pa si preprosto naročite solato z mesom, pečenim na žaru (pravo meso, ne polpeto iz mletega mesa in dodatkov). Če ne morete brez mehurčkov, izberite tiste brez kalorij (ki še vseeno niso zdravi), ali pa pijte vodo. Tudi pomarančni sok je namreč izjemno kaloričen.

3. Ogljikovim hidratom se je treba odpovedati.

Resnica: ogljikovi hidrati so nujno potrebni za energijo, pomembno pa je, kakšne uživamo. »Beli« ogljikovi hidrati, torej rafiniran sladkor in prečiščena bela moka so gotovo slabi. Ogljikovi hidrati naj bodo polnozrnatega izvora, sladkorju se odpovejte (sladite s stevijo ali vsaj melaso, ki je povsem naravna), ter uživajte ogljikove hidrate, ki so na voljo v zelenjavi in sadju.

4. Nekatera živila vam pomagajo »kuriti« kalorije.

Resnica je, da takšnih čudežnih superživil ni – če bi bila, bi bili že zdavnaj vsi vitki. Živila, ki pomagajo pospešiti metabolizem, imajo na naše telo tako majhen vpliv, da si z njimi ne moremo prav nič pomagati.

5. Če zdravo jeste in se gibate, boste shujšali.

Ne, resnica je, da to sploh ni nujno. Tudi zdrava hrana je lahko zelo kalorična, zato se lahko od nje celo zredite. Prav tako se z leti spreminja metabolizem, in nekdo pri dvajsetih bo porabil kalorije hitreje kot nekdo pri šestdesetih, tudi če enako je in se enako giba. Zato se kilogrami hitreje nabirajo z leti, prav tako pa se jih je z leti tudi težje znebiti.

Deli vsebino in pomagaj shujšati tudi svojim prijateljem ...
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja